Newest pictures

MONTEBERG 2024

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

ORC RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Geko Rally Ypres 2012 : Freddy Loix knap 2de met de BFO Peugeot "We hebben het maximum gegeven!"

Freddy Loix heeft nog maar eens zijn talent getoond op de smalle baantjes van de Westhoek. In de Geko Ypres Rally zette de BFO-piloot twee dagen lange wereldkampioen Juho Hänninen onder druk, maar uiteindelijk bleek het verschil met de fabriekswagen van de Fin te groot om de overwinning te ambiëren. De Peugeot-piloot strandde op de tweede plaats.

Vrijdagavond lag het tempo vooraan bijzonder hoog. Freddy Loix en Lara Vanneste streden van bij de start tegen de twee fabriekswagens van Skoda Motorsport, een formatie die het volledige seizoen afwerkt in de Intercontinental Rally Challenge. De eerste etappe werd afgesloten op de tweede plaats, achter Juho Hänninen, ex-IRC-kampioen en Wereldkampioen S-WRC, maar wel voor regerend IRC-kampioen Andreas Mikkelsen.

"We zijn van bij de start voluit gegaan, maar we wisten vooraf dat we op vrijdagavond nog wat werk zouden hebben om de wagen fijn af te stellen. Ik was heel tevreden dat we in de buurt konden blijven van Juho, zodat we hem onder druk hielden voor de tweede dag. In elk geval liet Andreas Mikkelsen zich opjagen, want hij ging van de baan, maar hij kwam net voor ons terug op de baan en weigerde ons te laten passeren. Heel onsportief van hem, want zijn wedstrijd was al verkeken en hij hield ons op," vertelde Freddy Loix vrijdagavond.

Met nog 12 klassementsproeven en 200 km op het menu van de tweede dag, bleef alles mogelijk. Het gevecht met Juho Hänninen bleef boeiend, maar op de lange proef van Heuvelland maakte de Fin het verschil.

"We gingen absoluut tot het uiterste, maar op de proef van Heuvelland waren we gewoon machteloos. Op de snelle stukken haalde Juho een topsnelheid van 184 km/h, terwijl wij met de Peugeot 207 S2000 een top hadden van 174 km/h. We streden op alle proeven voor tienden van een seconde, maar dan kregen we plots 10" aan onze broek. Dat komt aan, omdat we gewoon machteloos waren. We hebben het maximum uit de Peugeot gehaald, maar op bepaalde proeven kwamen we een fractie te kort. We zijn ook op een beresterke Juho Hänninen gebotst. Hij is niet bezweken onder mijn aanvallen. Maar, vergis je niet, ik kom volgend jaar terug om revanche te nemen. Die achtste zege in Ieper staat nog op mijn verlanglijstje!"